Inbjudan till presentation av NCC:s delårsrapport för det första kvartalet 2023

NCC:s delårsrapport för det första kvartalet 2023 offentliggörs onsdagen den 26 april 2023. Rapporten kommer att skickas ut och publiceras på NCC:s webbplats ncc.se/ir omkring kl. 07.10.

Media- och kapitalmarknadsrepresentanter är välkomna till en webcast samma dag kl. 09.00 där vd Tomas Carlsson och CFO Susanne Lithander presenterar resultatet. Presentationen hålls på engelska och nås via länk nedan samt på ncc.se/ir.

Presentationsmaterial kommer att publiceras på ncc.se/ir omkring kl. 08.00 onsdagen den 26 april 2023.

Efter webcasten kommer det att finnas möjlighet till enskilda samtal med Tomas Carlsson och Susanne Lithander. Intresseanmälan för ett möte skickas till tove.stal@ncc.se.

Tid: Onsdagen den 26 april 2023, kl. 09.00

Länk till webcast: Webcast Q1

Deltagande per telefon: SE: +46 8 505 100 31
UK: +44 207 107 06 13

US: +1 631 570 56 13

För mer information vänligen kontakta:
Maria Grimberg, kommunikationsdirektör och IR-ansvarig NCC, 070 896 12 88, maria.grimberg@ncc.se

NCC:s presstjänst: 08-585 519 00, press@ncc.se, NCC:s Mediabank

Om NCC. NCC är ett av de ledande byggföretagen i Norden. Som expert på att driva komplexa byggprocesser bidrar NCC till byggande som har en positiv inverkan på kunderna och på samhällets utveckling i stort. Verksamheten omfattar bygg- och infrastrukturprojekt, produktion av asfalt och stenmaterial samt kommersiell fastighetsutveckling. 2022 omsatte NCC ca 54 miljarder SEK och hade 12 500 anställda. NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.