NCC renoverar stort projekt i södra Sverige

NCC har fått i uppdrag av fastighetsbolaget Akelius att utföra ombyggnads- och renoveringsarbeten av ett projekt i södra Sverige. Uppdraget är en totalentreprenad och uppgår till cirka 540 MSEK.

Foto: Rickard Johansson, Studio E

– NCC har lång erfarenhet av om- och tillbyggnationer och har ett gediget kunskapskapital för de tekniska utmaningar som kan uppstå i renoveringsprojekt. Nu har vi fått i uppdrag att renovera en fastighet i Akelius bestånd och vi ser fram emot att få modernisera och anpassa fastigheten för en lång livslängd, säger Magnus Jarebrant, affärschef NCC Building Sweden.

Renoveringsarbetet inleds omgående och beräknas vara färdigställt 2024.

Uppdraget är en totalentreprenad och ordervärdet om cirka 540 MSEK orderregistreras i första kvartalet 2021 i affärsområdet NCC Building Sweden.

Tove Stål, presschef NCC Sverige, 076-521 61 02
NCC:s presstjänst 08-585 519 00, press@ncc.se, NCC:s Mediabank

Om NCC. NCC är ett av de ledande byggföretagen i Norden. Som expert på att driva komplexa byggprocesser bidrar NCC till byggande som har en positiv inverkan på kunderna och på samhällets utveckling i stort. Verksamheten omfattar kommersiell fastighetsutveckling, bygg- och infrastrukturprojekt samt produktion av asfalt och stenmaterial. 2020 omsatte NCC ca 54 miljarder SEK och hade 14 500 anställda. NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.