Börsinformation

Här presenteras börspåverkande pressreleaser, inklusive finansiella rapporter, från NCC.

2016-12-01
NCC bygger bostadskvarter i Tyresö för 420 MSEK

NCC ska i samverkan med Tyresö Bostäder AB bygga 206 hyreslägenheter i närheten av Tyresö Centrum. Projektet omfattar även ett parkeringshus med 1 000 kvm kontorsyta. Ordervärdet uppgår till 420 MSEK och registreras i det 4:e kvartalet.

2016-11-30
NCC bygger 187 hållbara bostäder

NCC och TDC Pensionskasse har tecknat ett avtal om att bygga bostäder, parkeringhus och ett grönområde på Teglholmen i Köpenhamn. Ordern är värd 380 MSEK.

2016-11-08
NCC vinner miljardkontrakt på Färöarna

NCC har idag tecknat kontrakt om att bygga två vägtunnlar på Färöarna. Kontraktet är uppdelat i två delprojekt och är villkorat av att finansieringen av projektet godkänns av Färöiska landsstyret. Värdet på den första tunneln uppgår till cirka 1,5 Mdr SEK.  Värdet på den andra tunneln uppgår till cirka 1,2 Mdr SEK med en option för kunden att inte genomföra projektet.

2016-10-31
Omvandling av aktier i NCC AB

Enligt NCC:s bolagsordning har ägare till aktie av serie A rätt att begära att sådan aktie omvandlas till aktie av serie B. Genom omvandling minskar det totala antalet röster i bolaget. I samband med en omvandling har bolaget en skyldighet enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument att på detta sätt offentliggöra uppgifter om förändringen.

2016-10-28
Delårsrapport 1 januari - 30 september 2016

Lägre resultat men bra orderingång för NCC i det tredje kvartalet

NCC A