Börsinformation

Här presenteras börspåverkande pressreleaser, inklusive finansiella rapporter, från NCC.

Joachim Holmberg ny affärsområdeschef för NCC Property Development

Joachim Holmberg blir ny affärsområdeschef för NCC Property Development. Joachim tillträder senast 1 september och kommer från Skanska där han varit chef för den kommersiella fastighetsutvecklingen i Skanska Sverige.

Delårsrapport för första kvartalet 2019

Ett stabilt första kvartal

NCC:s styrelse har beslutat om återköp av egna B-aktier

Styrelsen för NCC AB (publ) har med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 9 april 2019 beslutat om återköp av egna B-aktier.

NCC:s årsstämma 2019

Vid dagens årsstämma i NCC fattade aktieägarna beslut om utdelning, val av styrelse och styrelsearvode, val av revisor, riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare och ett långsiktigt prestationsbaserat incitamentsprogram. Vidare fattades beslut om återköp och överlåtelse av egna aktier.

NCC:s årsredovisning 2018 tillgänglig på ncc.se

NCC:s årsredovisning för 2018 är nu tillgänglig digitalt på www.ncc.se/Arsredovisningar. En utskrift finns även tillgänglig på NCC AB:s huvudkontor, Vallgatan 3, Solna.

Välkommen till NCC:s årsstämma 2019

Årsstämman i NCC AB äger rum på Norra Latin, Drottninggatan 71 B, Stockholm, tisdagen den 9 april 2019, kl. 16.30.

Delårsrapport för fjärde kvartalet samt helåret 2018

Fortsatt förändringsarbete med fokus på lönsamhet

Styrelsens förslag till utdelning i NCC - rapport för fjärde kvartalet och helåret 2018 publiceras

Styrelsen i NCC AB har vid sitt möte idag beslutat föreslå en utdelning på 4,00 (8,00) SEK per aktie för räkenskapsåret 2018. NCC publicerar också idag sin rapport för fjärde kvartalet 2018 och helåret 2018.

Förändringar i NCC:s koncernledning

Carola Lavén lämnar sin roll som chef för affärsområdet Property Development på NCC för att bli vice VD och investeringsdirektör för fastighetsbolaget Castellum.