Börsinformation

Här presenteras börspåverkande pressreleaser, inklusive finansiella rapporter, från NCC.

2016-12-23
NCC tecknar avtal med BillerudKorsnäs

NCC har tecknat ett samverkansavtal med BillerudKorsnäs om utbyggnad för projekt Next Generation på Gruvöns bruk i Grums.

2016-12-21
NCC utvalt för nya simhallen i Linköping

NCC har fått i uppdrag, att i samverkan med kommunägda Lejonfastigheter- AB, projektera en ny simhall vid Folkungavallen i Linköping. I det första skedet, Fas 1, ska parterna tillsammans planera, budgetera och projektera systemhandlingar i syfte att komma överens om bygguppdraget till Fas 2.  Det totala ordervärdet beräknas uppgå till cirka 500 MSEK.

2016-12-01
NCC bygger bostadskvarter i Tyresö för 420 MSEK

NCC ska i samverkan med Tyresö Bostäder AB bygga 206 hyreslägenheter i närheten av Tyresö Centrum. Projektet omfattar även ett parkeringshus med 1 000 kvm kontorsyta. Ordervärdet uppgår till 420 MSEK och registreras i det 4:e kvartalet.

2016-11-30
NCC bygger 187 hållbara bostäder

NCC och TDC Pensionskasse har tecknat ett avtal om att bygga bostäder, parkeringhus och ett grönområde på Teglholmen i Köpenhamn. Ordern är värd 380 MSEK.

2016-11-08
NCC vinner miljardkontrakt på Färöarna

NCC har idag tecknat kontrakt om att bygga två vägtunnlar på Färöarna. Kontraktet är uppdelat i två delprojekt och är villkorat av att finansieringen av projektet godkänns av Färöiska landsstyret. Värdet på den första tunneln uppgår till cirka 1,5 Mdr SEK.  Värdet på den andra tunneln uppgår till cirka 1,2 Mdr SEK med en option för kunden att inte genomföra projektet.

NCC A

NCC B