Börsinformation

Här presenteras börspåverkande pressreleaser, inklusive finansiella rapporter, från NCC.

NCC:s årsredovisning 2016 tillgänglig på ncc.se

NCC:s årsredovisning för 2016 är nu tillgänglig på www.ncc.se/Arsredovisningar. En utskrift finns även tillgänglig på NCC AB:s huvudkontor, Vallgatan 3, Solna.

NCC bygger Finspångs vårdcentrum

NCC har fått i uppdrag att i samverkan med Region Östergötland projektera och bygga Finspångs vårdcentrum. Ordervärdet beräknas uppgå till cirka en halv miljard SEK.

NCC säljer mark i Danmark för 95 MSEK

NCC har idag sålt mark i Köpenhamn i Danmark till en privat investerare för en köpeskilling om cirka 95 MSEK.

Omvandling av aktier i NCC AB

Enligt NCC:s bolagsordning har ägare till aktie av serie A rätt att begära att sådan aktie omvandlas till aktie av serie B. Genom omvandling minskar det totala antalet röster i bolaget. I samband med en omvandling har bolaget en skyldighet enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument att på detta sätt offentliggöra uppgifter om förändringen.

Välkommen till NCC:s årsstämma 2017

Årsstämman i NCC AB (publ) äger rum på Kungliga Musikhögskolan, Valhallavägen 105, Stockholm, onsdagen den 5 april 2017, kl. 16.30.

NCC A

NCC B