Börsinformation

Här presenteras börspåverkande pressreleaser, inklusive finansiella rapporter, från NCC.

NCC bygger två skolor i Bälinge utanför Uppsala

NCC ska i samverkan med Uppsala Skolfastigheter AB bygga två nya skolor i Bälinge utanför Uppsala. Projektet sker i partnering och Skolfastigheter uppskattar ordervärdet till cirka 450 MSEK.

Delårsrapport för tredje kvartalet samt perioden januari-september 2019

Förbättrat resultat utifrån en stabil bas

Omvandling av aktier i NCC AB

Enligt NCC:s bolagsordning har ägare till aktie av serie A rätt att begära att sådan aktie omvandlas till aktie av serie B. Genom omvandling minskar det totala antalet röster i bolaget.

NCC ger ut gröna företagsobligationer

NCC ger kapitalmarknaden möjlighet att investera i gröna projekt genom att för första gången ge ut gröna obligationer till ett sammanlagt värde av 1,6 miljarder SEK. Pengarna ska finansiera gröna investeringar i framförallt hållbara fastighetsutvecklingsprojekt och omvandling till förnyelsebara energikällor vid asfaltstillverkning.

Catarina Molén-Runnäs ny affärsområdeschef för Building Nordics

Catarina Molén-Runnäs blir ny affärsområdeschef för NCC Building Nordics. Hon tillträder senast 1 februari 2020 och efterträder Klaus Kaae som har beslutat sig för att efter en lång karriär inom NCC lämna sin operativa roll som affärsområdeschef. Han fortsätter som senior rådgivare till bolaget.

NCC säljer attraktiva kontorsfastigheter i Norge för närmare 2 miljarder SEK

NCC säljer kontorsprojekten Valle Wood och Valle View inklusive resterande byggrätter i området Helsfyr i Oslo till Valle Eiendom Holding AS, ett av Pareto Securities nybildat fastighetsbolag, för närmare 2 miljarder SEK. Affären genomförs i två steg, den första i fjärde kvartalet 2019 och den andra under 2021.

Delårsrapport för andra kvartalet samt första halvåret 2019

Förändringsarbetet går vidare – stor orderstock

Joachim Holmberg ny affärsområdeschef för NCC Property Development

Joachim Holmberg blir ny affärsområdeschef för NCC Property Development. Joachim tillträder senast 1 september och kommer från Skanska där han varit chef för den kommersiella fastighetsutvecklingen i Skanska Sverige.