Vi på Kundcenter finns här för dig!

Tillsammans med våra kollegor ute på anläggningarna och våra säljare arbetar vi för att ge dig som kund god service från första kontakt och beställning till hämtning eller leverans och slutligen fakturering.

Öppettider på Kundcenter

Lågsäsong (Jan-mars, juli, nov-dec)

  • Måndag - Fredag: 05:45-16:15

Högsäsong (april-juni, aug-okt)

  • Måndag - Torsdag                            05:45-17:15
  • Fredag och dag före röd dag          05:45-16:15

VågsupporRydbo, Rotebro, Barkarby och Vårby

  • Måndag - torsdag 05.45-18.00
  • Fredagar 05.45-16.15

Om vägning på våra siter

Vågkortet är nyckeln till vägningen

För att på ett smidigt sätt hämta eller lämna material hos oss behöver du ha ett vågkort. Vågkortet får du på vår anläggning.

  • Vågkortet är unikt för varje fordon. Har du flera fordon så behöver du alltså ha ett eget vågkort till varje fordon.
  • Innan första vägning behöver du aktivera ditt vågkort. Det gör du genom att kontakta oss på Kundcenter. Då registrerar vi uppgifter om ditt fordon såsom taravikt, registreringsnummer, släp och kontaktuppgifter.
  • Ditt vågkort gäller för vägning på alla NCC:s anläggningar i Sverige.
  • Vid självbetjäning behöver du ha ditt vågkort redo vid vägning. Skulle du inte ha det med dig kan du alltid ringa oss och uppge ditt registreringsnummer så kan vägningen ske via oss.

Tips för en enklare in- och utvägning

  • Innan du kör upp på vågen behöver du ha kund- och projektnummer redo. Saknar du denna information ber vi dig kontakta oss innan du kör upp på vågen. Då går utvägningen smidigare. Rätt information från början ger korrekt följesedel och korrekt fakturering.  
  • För att snabbt hitta rätt produkt: Sök på största storleken, exempelvis bergkross 0/32, ”Sök 32”.
  • Littra är en frivillig märkning på följesedeln. Det är en komplettering till referensen som står i order/avtal.
  • Kom ihåg att du när som helst under vägningen kan ringa oss via vågtelefonen. Vi hjälper dig då att slutföra vägningen.
  • Vi kan även hjälpa dig att förbereda vägningen innan kommer till oss.

Instruktionsfilm för smidigare vägning

Vi har satt samman en instruktionsfilm där Therese som jobbar som vågoperatör hos oss berättar och guidar igenom hur en vägning går till.

Övrigt

Vi fotograferar varje lass vid in- och utvägning.

Fakturarelaterat

Berätta för oss hur du vill ha dina fakturor. Du kan till exempel få dem uppdelade efter referens och sorterade efter littra. Hör av dig till oss på Kundcentret så kan vi se över bästa möjliga lösning för dig. 

Rätt information ger snabb vägning, korrekt följesedel och faktura 

Det är viktigt att det blir rätt vid själva vägningen eftersom följesedeln som skapas då ligger till grund för fakturan. Chauffören behöver ha fått rätt information med sig till vägningen och behöver ange vilken kund, referens, order eller avtal som gäller för jobbet samt om följesedeln ska ha någon specifik märkning/littra.

Kom ihåg att offerten måste vara godkänd för att ni ska få rätt priser

Referens och littra 

Vi lägger upp de referenser ni önskar på fakturan, till exempel olika projekt eller annan information. Följesedeln kan märkas med sk littra som en frivillig komplettering till referensen. Kontakt oss gärna i god tid så allt är klart inför besöket.

Köpvillkor

Köpvillkor enligt ABM07