Brunna Logistikpark växer ytterligare

NCC börjar nu bygga den tredje miljöcertifierade logistikfastigheten i Brunna i Upplands-Bro kommun. Projekt Vattenbrunnen är fullt uthyrd till Edström Logistics och redo för inflyttning i februari 2017.

– Vi lagerhåller och distribuerar varor åt ett 40-tal företag i Sverige. Det finns en stor efterfrågan på det vi gör och vår verksamhet växer. Därför är vi mycket nöjda med att kunna flytta in i en modern och specialinredd byggnad bredvid den vi redan hyr, säger Mathias Niebel, vd på Edström Logistics.

Fastigheten ska miljöcertifieras enligt det internationella systemet BREEAM och får ungefär halverad energianvändning jämfört med äldre logistikfastigheter.

– Vattenbrunnen blir en flexibel byggnad på 5 910 kvadratmeter med tio meter i takhöjd och stor möjlighet till skräddarsydda lösningar för kunden. Byggnaden har plats för lager, kontor och personalutrymmen. Detta är vår tredje fastighet i Brunna, vilket visar att området är mycket attraktivt, säger Olle Forsberg, regionchef på NCC Property Development.

NCC:s första logistikfastighet i området, Hälsobrunnen, blev färdigt i december 2015. Hyresgästerna Edström Logistics samt Svenskt kosttillskott har flyttat in. Andra logistikbyggnaden, Önskebrunnen, byggs just nu och blir klar i december 2016.

Brunna logistikpark har de bästa förutsättningarna för lager och logistik. Läget nära Stockholm och alldeles intill E18 gör det lätt för leveranser, kunder och medarbetare att ta sig dit. Det innebär också ett utmärkt skyltläge för den som vill nå de hundratusentals bilar som passerar på E18 varje dag.

Olle Forsberg, Regionchef, NCC Property Development Sverige
Charlotte Hagman, Presschef Sverige, NCC AB

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 62 Mdr SEK och 18 000 anställda 2015. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm