NCC bygger efterfrågade hyresrätter i Norrköping

NCC bygger 56 nya hyresrätter i Norrköping. Lägenheterna byggs med NCC Folkboende, ett koncept som ger ytsmarta hyresrätter, hög boendekvalitet och fördelaktig fastighetsekonomi. Ordern från Hyresbostäder är värd 67 MSEK.

- Norrköping behöver fler hyresrätter i attraktiva lägen. Det visade en marknadsundersökning som vi genomförde förra året. Därför känns det bra att kunna erbjuda den typen av boende i attraktiva Rambodal där det i dag finns få hyresrätter, säger Thomas Gustafsson, uthyrningschef på Hyresbostäder.

NCC kommer att uppföra två hus med sex våningar och totalt 56 lägenheter bredvid Rambodalsskolan. Lägenheterna får två till fyra rum och kök med en yta av 54 – 98 kvadratmeter. Husen byggs enligt konceptet NCC Folkboende och får fasader av rött tegel.

– Vi är stolta och glada över samarbetet med Hyresbostäder och att de väljer NCC:s egenutvecklade koncept NCC Folkboende till Rambodal. Konceptets ytsmarta planlösningar ger hög boendekvalitet på liten yta.  Dessutom har husen en energianvändning långt under byggnorm, vilket bidrar till låga drifts- och underhållskostnader, säger Marcus Sandlund, affärschef på NCC Building.

Husen byggs genom SABO:s Kombohus Plus, ett ramavtal för allmännyttiga bostadsbolag som syftar till att bygga välplanerade hyresrätter till en lägre kostnad.

Marcus Sandlund, Affärschef NCC Building Östergötland, 070-088 73 75
Lena Fridholm, Communication officer, Communication operations Sverige, 070-360 37 16

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 62 Mdr SEK och 18 000 anställda 2015. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.