NCC bygger ut väg 83 mellan Bollnäs och Röste

NCC ska på uppdrag av Trafikverket bygga ut och rusta upp väg 83 mellan Bollnäs och Röste för att öka trafiksäkerheten. Ordervärdet uppgår till cirka 60 MSEK.

Genrebild: NCC

Uppdraget innebär att NCC på en 2,2 km lång sträcka på väg 83 mellan Bollnäs och Röste ska förstärka delar av vägen, anlägga en belyst gång- och cykelbana och bygga en ny gång- och cykelbro över Rösteå samt riva den gamla bron.

Byggstart är i mitten av augusti och projektet beräknas vara klart hösten 2024.

Projektet är en utförandeentreprenad som görs på uppdrag av Trafikverket. Ordervärdet uppgår till cirka 60 MSEK som registreras under andra kvartalet 2023 i affärsområde NCC Infrastructure.

Stefan Green, produktionschef, +46702141161, stefan.green@ncc.se
Amelie Winberg, presschef NCC Sverige, amelie.winberg@ncc.se

Om NCC. NCC är ett av de ledande byggföretagen i Norden. Som expert på att driva komplexa byggprocesser bidrar NCC till byggande som har en positiv inverkan på kunderna och på samhällets utveckling i stort. Verksamheten omfattar bygg- och infrastrukturprojekt, produktion av asfalt och stenmaterial samt kommersiell fastighetsutveckling. 2022 omsatte NCC ca 54 miljarder SEK och hade 12 500 anställda. NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.