NCC:s årsredovisning och hållbarhetsredovisning för 2022 är publicerad

NCC:s årsredovisning och hållbarhetsredovisning för 2022 finns nu tillgänglig digitalt på ncc.se/ir.

ncc.se/annualreport2022 finns det möjlighet att ladda ner hela eller delar av årsredovisningen i pdf-format samt att ta del av en kortare digital presentation av 2022. Den svenska årsredovisningen finns även tillgänglig i European Single Electronic Format (ESEF).

NCC har valt att inte trycka och distribuera årsredovisningen. För den som saknar möjlighet att ta del av årsredovisningen digitalt kan en tryckt årsredovisning beställas genom att kontakta NCC på ir@ncc.se eller NCC AB, 170 80 Solna, eller 08-585 510 00.

Maria Grimberg, Kommunikationsdirektör och ansvarig Investor Relations, 070-8961288

Denna information är sådan information som NCC AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 mars 2023, kl 11.00 CET.

Om NCC. NCC är ett av de ledande byggföretagen i Norden. Som expert på att driva komplexa byggprocesser bidrar NCC till byggande som har en positiv inverkan på kunderna och på samhällets utveckling i stort. Verksamheten omfattar bygg- och infrastrukturprojekt, produktion av asfalt och stenmaterial samt kommersiell fastighetsutveckling. 2022 omsatte NCC ca 54 miljarder SEK och hade 12 500 anställda. NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.