NCC hyr ut Kulma21 i Helsingfors till Wolt

NCC har tecknat hyreskontrakt med teknikföretaget Wolt som flyttar sitt huvudkontor till Kulma21 i Helsingfors. Wolt hyr hela fastigheten och flyttar in när renoveringen är färdig i mitten av 2023.

Fastigheten omfattar cirka 7 600 kvadratmeter, ligger i centrala Helsingfors och är känd som studenthuset KY Building. Sedan ett år tillbaka renoverar och bygger NCC om fastigheten till ett modernt, hållbart och multifunktionellt kontorskvarter.

‒ Kulma21 byggs om och utvecklas för framtidens arbetsliv med flexibla kontorslokaler och närhet till service. Vi ser fram emot att få Wolt som hyresgäster och att skapa ett huvudkontor för ett varumärke med modern kultur. KY-byggnaden kommer att förbli ett landmärke även i framtiden, säger Joachim Holmberg, affärsområdeschef NCC Property Development.

Byggnaden har sju våningar ovan jord och är det första renoveringsprojektet som kan tilldelas miljöcertifikatet BREEAM Excellent i Finland.

– Vi är verkligen glada över att ha hittat nya kontorslokaler för vårt huvudkontor på en så central plats. KY-byggnaden är en legendarisk plats och många av våra medarbetare har fina minnen från sin studietid. Vi tror att det centrala läget också kommer att bidra till att locka fler till Wolt. Redan nu har vi ett 90-tal lediga jobb på huvudkontoret, säger Matti-Esko Seppä, HR-direktör Wolt.

Mer information om projektet finns på Kulma21.com, där det också går att läsa om KY Buildings historia.

Tove Stål, presschef NCC Group, 076-521 61 02

NCC:s presstjänst: 08-585 519 00, press@ncc.se, NCC:s Mediabank

Om NCC. NCC är ett av de ledande byggföretagen i Norden. Som expert på att driva komplexa byggprocesser bidrar NCC till byggande som har en positiv inverkan på kunderna och på samhällets utveckling i stort. Verksamheten omfattar kommersiell fastighetsutveckling, bygg- och infrastrukturprojekt samt produktion av asfalt och stenmaterial. 2021 omsatte NCC ca 53 miljarder SEK och hade 13 000 anställda. NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.