Inbjudan till NCC:s kapitalmarknadsdag 9 november 2023

NCC välkomnar investerare, analytiker, kapitalmarknadsrepresentanter och media till kapitalmarknadsdag torsdagen den 9 november 2023, klockan 13.15-16.00 i Stockholm.

NCC:s vd och koncernchef Tomas Carlsson kommer tillsammans med företagets koncernledning att ge en uppdaterad bild av NCC:s verksamhet, strategiska inriktning och finansiella ställning. Programmet innehåller presentationer från samtliga affärsområden. Det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor såväl på plats, via telefon eller via webcasten.

Plats: Hotell Scandic Continental, Vasagatan 22, Stockholm

12.45 Registreringen öppnar
13.15 Presentationer: NCC:s strategiska inriktning
14.45 Kaffepaus
15.15 Programmet fortsätter
16.00 Avslut med efterföljande mingel

Anmälan: För att delta på plats eller digitalt, registrera dig via länk https://ncc-cmd.creo.se/2023/nccs_capital_market_day_2023 senast den 26 oktober.
För att delta på telefon ring något av följande nummer: SE: +46 8 505 100 31, UK: +44 207 107 06 13, US: +1 631 570 56 13 när programmet börjar.

NCC:s kvartalsrapport för det tredje kvartalet och årets första nio månader publiceras den 31 oktober, i enlighet med tidigare kommunicerad tidplan.

Välkomna!

Maria Grimberg, kommunikationsdirektör och ansvarig Investor Relations, 0708-96 12 88
Tove Stål, presschef NCC AB, tove.stal@ncc.se, 076-521 61 02

Om NCC. NCC är ett av de ledande byggföretagen i Norden. Som expert på att driva komplexa byggprocesser bidrar NCC till byggande som har en positiv inverkan på kunderna och på samhällets utveckling i stort. Verksamheten omfattar bygg- och infrastrukturprojekt, produktion av asfalt och stenmaterial samt kommersiell fastighetsutveckling. 2022 omsatte NCC ca 54 miljarder SEK och hade 12 500 anställda. NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.