NCC säljer fastighet i Oslo för 115 miljoner Nkr

1998-11-12 NCC säljer fastighet i Oslo för 115 miljoner Nkr NCCs norska dotterbolag NCC Eeg-Henriksen Eiendom säljer kontorsfastigheten Grönvold Gård i Oslo till försäkringsbolaget Vital för 114,5 miljoner norska kronor. Affären ger en realisationsvinst på 12,5 miljoner norska kronor. Tillträde kommer att ske den 1 januari 1999. Grönvold Gård som färdigställdes 1997 är på 10 550 kvadratmeter med en tomt på ca 5 800 kvadratmeter. Fastigheten är fullt uthyrd med långa hyresavtal på minst tio år. - Försäljningen är helt i linje med vår strategi att sälja färdigutvecklade fastigheter, säger Stein Haugbro, VD för NCC Eeg-Henriksen Eiendom. Affären visar att våra utvecklingsprojekt är av hög kvalitet och tillfredsställer marknadens krav på lämpliga investeringsobjekt. Grönvold Gård har ett attraktivt läge såväl till Oslo centrum som till den nya storflygplatsen Gardermoen. För ytterligare information vänligen kontakta: Magnus Mannesson, VD NCC Fastigheter, tfn 08-655 22 75 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/11/12/19981112BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/11/12/19981112BIT00060/bit0002.pdf