NCC renoverar 383 hyreslägenheter i Albertslund

NCC fortsätter sitt renoveringsarbete i Albertslund utanför Köpenhamn. På uppdrag av Vridsløselille Andelsboligforening, del av BO-VEST, ska NCC renovera och bygga om 383 hyreslägenheter området. Ordervärdet uppgår till cirka 320 MSEK.

Området byggdes i mitten av 1970-talet och den totala boytan för bostäderna i projektet är cirka 27 000 kvadratmeter.

‒ NCC har genomfört många bostadsrenoveringar åt BO-VEST och vi är glada för ett fortsatt samarbete. Projektet drar nytta av flera av våra kärnkompetenser, inte minst att planera och utföra arbetet så effektivt som möjligt med hänsyn till de boende under byggtiden, säger Catarina Molén-Runnäs, affärsområdeschef NCC Building Nordics.

Ett stort antal renoveringsåtgärder ska utföras på bostadshusen bland annat tak, fasader, fönster, dörrar, trappor, regnvattenledningar och installationer. I samband med renoveringen kommer även ett 40-tal av lägenheterna tillgänglighetsanpassas.

Arbetet inleds i april 2022 och beräknas vara färdigt i april 2024.

Ordern på cirka 320 MSEK orderregistreras i det första kvartalet 2022 i affärsområde Building Nordics.

Tove Stål, Presschef NCC Group, 076-521 61 02

NCC:s presstjänst: 08-585 519 00, press@ncc.se, NCC:s Mediabank

Om NCC. NCC är ett av de ledande byggföretagen i Norden. Som expert på att driva komplexa byggprocesser bidrar NCC till byggande som har en positiv inverkan på kunderna och på samhällets utveckling i stort. Verksamheten omfattar kommersiell fastighetsutveckling, bygg- och infrastrukturprojekt samt produktion av asfalt och stenmaterial. 2021 omsatte NCC ca 53 miljarder SEK och hade 13 000 anställda. NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.