Omvandling av aktier i NCC AB

Enligt NCC:s bolagsordning har ägare till aktie av serie A rätt att begära att sådan aktie omvandlas till aktie av serie B. Genom omvandling minskar det totala antalet röster i bolaget. I samband med en omvandling har bolaget en skyldighet enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument att på detta sätt offentliggöra uppgifter om förändringen.

Under november 2017 har på aktieägares begäran 125 0000 aktier av serie A omvandlats till serie B. Det totala antalet röster i bolaget uppgår därefter till 229 568 361.

Det totala antalet registrerade aktier i bolaget uppgår till 108 435 822, varav 13 459 171 aktier av serie A och 94 976 651 aktier av serie B. NCC innehar 353 323 B-aktier i eget förvar.

Johan Bergman, Chef Investor Relations, NCC 070 354 80 35

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

Denna information är sådan information som NCC AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 november 2017, kl 11.00.

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna.
NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.