För frågor om fakturering:

På NCC är vi måna om sunda affärsrelationer och rak och tydlig kommunikation med våra leverantörer. Under dessa sidor hittar du våra krav vid fakturering, på vilka sätt du skickar in fakturor och varför en faktura kommer i retur.
E-mail från NCC gällande granskning av leverantörsreskontra
NCC har nu i dagarna och för ca 2 veckor sedan skickat ett informations mail till ett antal leverantörer gällande att NCC koncernen gör en granskning av vår leverantörsreskontra. Detta arbete utförs av företaget Transparent Solutions B.V från Nederländerna, som också skickar ett e-mail med själva förfrågan. Vi vill be er, som fått dessa e-mail, besvara förfrågan till Transparent Solutions B.V.
Utöver skatteverkets allmänna krav på en faktura, har NCC egna krav för att fakturan skall godkännas och betalas. Uppfylls inte kraven kommer fakturan returneras. Länk till Skatteverket.
Alla fakturor som skickas till bolag inom NCC-koncernen måste innehålla följande referensinformation:
Numerisk information, antal positioner varierar beroende på verksamhet. NCC's beställare ansvarar för att ge er korrekt information vid beställning.
Förnamn och efternamn på beställaren i NCC.
C8003
190 83 Rosersberg