Nyheter & press

NCC är ett av de ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen i norra
Europa med en omsättning på 62 Mdr SEK och 18 000 anställda under 2015.

Livskraftiga storstäder

Seminarium: "Livskraftiga storstäder"

Se vårt seminarium från Almedalen: "Från bostadskris och utanförskap till goda livsvillkor för alla – hur bygger vi framtidens storstad?"

Bakgrund: Under de närmaste tio åren behövs ett nytt miljonprogram i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi behöver bygga rekordmånga bostäder och renovera stora bostadsområden samtidigt som vi bryter segregationen med arbeten och ekonomisk tillväxt. Hur gör vi det möjligt och hur undviker vi tidigare misstag?

Debattpanelen bestod av Conny Wahlström, Statssekreterare till Bostads- och stadsutvecklingsministern, (MP). Caroline Szyber, Ordförande i riksdagens civilutskott och bostadspolitisk talesperson, (Kd). Anna König Jerlmyr, Borgarråd Stockholm, (M). Nooshi Dadgostar, Ledamot i riksdagens civilutskott och bostadspolitisk talesperson, (V). Maria Rankka, VD, Stockholms Handelskammare. Mona Sahlin, Fd partiordförande (S). Göran Cars, Professor i stadsplanering, KTH samt Peter Wågström, Koncernchef, NCC.

Seminariet ägde rum på onsdagen den 1 juli 2015 klockan 13.30 på Teaterskeppet, kajplats 10 i Visby.