Vanliga frågor och svar

Här samlar vi de vanligaste frågorna som kommer in till vår kundtjänst. För övriga frågor kontakta info@ncc.se

Jag behöver göra en felanmälan, vem ska jag kontakta?

Är du kund hos NCC Building och behöver göra en felanmälan hittar du all information på denna sidan.

Vi vill skicka våra fakturor elektroniskt till er i fortsättningen. Hur går vi till väga?

På sidan om fakturering hittar ni allt ni behöver veta om vår fakturahantering.

Var hittar vi faktureringsuppgifter till era bolag?

På sidan om fakturering hittar ni allt ni behöver veta om vår fakturahantering.

Jag vill söka jobb hos er. Hur går jag tillväga?

Du hittar alla aktuella tjänster på vår sida för lediga jobb. 
Där kan du även anmäla dig till vårt utskick för lediga tjänster.

Jag är intresserad att komma in som traditionell lärling hos er. Hur går jag tillväga?

På sidan Lärling på NCC hittar du all information du behöver om att bli och vara lärling på NCC.

Jag skulle vilja göra praktik hos er. Hur går jag tillväga för att ansöka?

Besök sidan Praktik på NCC för aktuell information och mer om hur du gör för att ansöka.

Hur beställer jag en tryckt version av er årsredovisning?

Årsredovisningen beställer du via vår prenumerationsservice.

Vem hos er bör man kontakta för frågor om mindre asfalteringsjobb?

Vi utför alla typer av asfalteringsarbeten åt företag, enskilda väghållare och privatpersoner. Läs mer om vårt erbjudande samt ta kontakt med oss via våra sidor för privatpersoner

Jag vill köpa sand, grus eller sten – var ska jag vända mig?

NCC erbjuder storsäcksleveranser samt hämtning av material på vissa täkter. Besök sidan för din närmaste täckt och se vart du ska vända dig, besök NCC Ballast.

Var kan jag få tips om enklare markarbeten?

Besök våra sidor kring Bygg med Ballast där vi ger tips och råd kring flera olika typer av markarbete, Bygg med Ballast.

Hur säkerställer ni trafiksäkerheten för era medarbetare?

Säkerheten i samband med både större och mindre arbeten på gator och vägar har alltid högsta prioritet hos oss på NCC. Läs mer om Trygga och Säkra Arbetsplatser.

Vilka tjänster kan ni erbjuda inom snöröjning och dylikt?

Besök våra sidor om Vägservice för information och kontakt.

Vart kan vi vända oss med anbudsförfrågningar?

I vår leverantörsportal kan ni lämna anbud på en förfrågan. På sidan NCC Leverantörsportal finns all information om hur ni går tillväga. 

Vem kan vi presentera vår produkt/tjänst för?

Besök våra sidor För Leverantörer där vi samlat all information för blivande och nuvarande leverantörer.

Vi har konkurrenskraftiga priser när det gäller asfaltstransporter och entreprenad. Hur tar vi del av er leverantörsportal?

Besök sidan NCC Leverantörsportal för information och kontaktuppgifter.

Har NCC en egen Data Privacy Officer?

Ja, NCC har rapporterat ett Dataskyddsombud för hela koncernen till Integritetsskyddsmyndigheten, IMY. Har du frågor så kontakta info@ncc.se.

Sponsrar ni mindre föreningar?

Vi har en långsiktig ambition för NCCs sponsring. För sport- och idrottssamarbeten på lokal nivå är vår inriktning föreningar som fokuserar på löpning. Läs mer om vårt arbete med sponsring.

Vem ska jag prata med hos NCC angående sponsring?

Kontakta: Jennifer Carlsson, Brand Manager at NCC.

Bild på Jennifer Carlsson, Kommunikationschef NCC Property Development, Brand Manager NCC Group.

Jennifer Carlsson

Head of Brand Management, NCC Group

+46 76 764 12 90 Skicka mail

Vad gäller för leveranser till huvudkontoret?

Leveransadress för paket och bud:
NCC Bolag
Namn
Slåttervägen 12
170 67 Solna

Godsmottagningens ordinarie öppettider är vardagar kl.07.00-17.00. Som speditör kommer man i kontakt med godsmottagningen genom att ringa på porttelefonen eller direkt till 08-585 520 27.

Var hittar jag information om NCC:s visuella identitet?

Behöver du information om vår grafiska profil eller ladda ner NCC:s logotype hittar du all information på ncc.com/brand

Saknar du inloggningsinformation maila till webmaster@ncc.se