NCC Ballast finns över hela Sverige.

En garageinfart måste liksom en väg kunna bära trafik utan att deformeras och den måste kunna motstå slitage. Man bygger en garageinfart efter samma principer som man bygger en väg.
En sammansättning av olika material, förstärkningslager, bärlager och slitlager tar tillsammans upp och fördelar tyngden så att infarten inte sjunker eller blir deformerad.
Vad man bör tänka på när man skall anlägga en garageinfart är hur man vill att den slutgiltiga ytan skall vara. Ska de vara asfalterad eller vill man ha gårdssingel? Oavsett slutyta är grunderna detsamma. Vi kommer i detta produktblad att beskriva grunderna och sedan ge exempel på material som kan användas som slutyta.
Detta är en praktisk hjälp och en teoretisk utgångspunkt för hur man kan gå tillväga. För mer situationsanpassad information råder vi er att kontakta en av våra anläggningar.
Längd x bredd = m2
m2 x tjocklek = m3
m3 x materialets vikt/m3 = Antal ton material
Volymvikten kan variera mellan olika leveransställen.
Storsäck är ett enkelt alternativ när du behöver jord, sand, grus eller sten till ditt trädgårdsprojekt eller till annat ändamål.
Välkommen att kontakta oss med din förfrågan!
Det finns firmor som man kan hyra in för att utföra schaktningen, de är mycket kunniga och det kan spara mycket tid. Kontakta gärna oss för mer information.
Många av våra anläggningar tar emot grävmassor. Kontakta din lokala anläggning för mer information.
Tänk på att lutningen från hus eller garage bör vara minst 2 % för att uppnå en bra vattenavrinning.
Måtten på våra material anges oftast i millimeter. Det betyder att till exempel makadam 11/16 är ett krossat bergmaterial där större delen av kornen ligger
mellan 11 och 16 mm.