NCC säljer Multihuset i Limhamn till Trianon

NCC säljer projektet Multihuset i Limhamn, Malmö till fastighetsbolaget Trianon för 425 MSEK.

Illustration: Kamikaze Arkitekter

Multihuset i Limhamn, Malmö omfattar cirka 19 800 kvadratmeter uthyrningsbar yta, varav cirka hälften består av ett parkeringshus. Projektet förväntas bli ett servicenav för de bostäder som byggs i området med vårdcentral, barnavårdscentral, livsmedelsbutik, parkering, apotek och förskola. Multihuset består också av ett trettiotal lägenheter samt attraktiva kontor för företag.

Affären genomförs som bolagsförsäljning där fastighetsbolaget Trianon förvärvar projektet för en köpeskilling baserad på ett underliggande fastighetsvärde om cirka 425 MSEK. NCC lämnar i samband med försäljningen inga hyresgarantier. Försäljningen beräknas ge en marginell resultatpåverkan i affärsområdet NCC Property Development i fjärde kvartalet 2019.

Multihuset miljöcertifieras enligt det internationella systemet BREEAM nivå Very good. NCC har som mål att minimera miljöpåverkan och bidra med värde för både kunder och samhället med miljöcertifierade byggnader, attraktiva arbetsplatser och inkluderande stadsmiljöer.

Katarina Wåhlin Alm, Sverigechef NCC Property Development, 070 335 07 85, katarina.wahlin.alm@ncc.se
Tove Stål, presschef NCC Sverige, 076-521 61 02, tove.stal@ncc.se

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 500 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.