Bonava ­­­­- NCC Housings nya namn

NCC Housing får ett nytt varumärke: Bonava. Varumärket fokuserar på att skapa värde för kunderna och tar med sig NCC Housings historia, medarbetare och kunskap på den nya resan.

För Bonava symboliserar ordet bo hemmet och nav den levande platsen runt omkring. Och det är just det Bonava gör. Bonava bygger inte bara hus, utan skapar hem och områden där människor lever sina liv.

– Namnet ska påminna om att vi skapar både hem och levande platser. Vår vision är att skapa levande platser där människor kan trivas och njuta av livet. Självklart betyder det olika saker för olika människor och att det kan förändras över tiden. Därför försöker vi alltid lära oss och förstå vad det är som gör människor lyckliga där de bor, säger Joachim Hallengren, affärsområdeschef för NCC Housing.

Planen är att varumärket ska lanseras på alla åtta marknader under 2016. Till dess finns mer information på bonava.se.

Under förutsättning att NCC:s årsstämma den 12 april 2016 beslutar i enlighet med styrelsens förslag och att Nasdaq Stockholm godkänner Bonavas noteringsansökan, väntas såväl utdelningen av aktier som noteringen ske under 2016.

Om Bonava:
Bonava är en av de ledande bostadsutvecklarna i norra Europa. Bonava har sitt ursprung i NCC och har skapat hem och områden sedan 1930-talet. Idag har Bonava 1 400 anställda med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Tyskland, Sankt Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 13 miljarder kronor.

Evin Khaffaf, kommunikationschef, NCC Housing +46 70 088 71 33

Anna Trane, Head of Corporate Media Relations, NCC + 46 708 84 74 69

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 62 Mdr SEK och 18 000 anställda 2015. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.