NCC säljer sin andel i Växjö Konsert- och Kongresshus för 50 miljoner kronor

NCC säljer sin andel i Växjö Konsert- och Kongresshus för 50 miljoner kronor NCC Fastigheter har träffat ett avtal om försäljning av sin andel på 49 procent i Växjö Konsert- och Kongresshusbolag till Olof Hallrupp för 50 miljoner kronor, vilket ger ett nollresultat. Övriga delägare är FöreningsSparbanken och ett antal mindre aktieägare. Förutom konserthuset äger bolaget ytterligare tre fastigheter i centrala Växjö. - Eftersom fastigheterna är färdigutvecklade är det naturligt att genomföra försäljningen nu, säger Christer Svensson, chef för fastighetsförsäljning på NCC Fastigheter i Malmö. Försäljningen ligger helt i linje med vår strategi att avveckla delägarskap på icke prioriterade orter, vilket möjliggör ökade satsningar på vår kärnverksamhet projektutveckling. Köparen tillträder fastigheterna den 9 november i år. Genom försäljningen lämnar NCC Fastigheter Växjö som förvaltningsort. För ytterligare information, vänligen kontakta: Christer Svensson, chef för fastighetsförsäljning, NCC Fastigheter Malmö, telefon: 040-31 71 35 eller 070-636 33 23 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/11/09/19981109BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/11/09/19981109BIT00010/bit0002.pdf