NCC bygger kvarteret Kapellgärdet Arena i Uppsala

NCC har fått i uppdrag av Bonava att bygga Kapellgärdet Arena som består av 152 bostadsrätter i centrala Uppsala. Ordervärdet uppgår till cirka 250 MSEK.

– Uppdraget är en totalentreprenad där vi genomfört projekteringen i samverkan. Det vill säga en samarbetsform där vi i program- och systemhandling arbetar i en nära och öppen dialog med vår uppdragsgivare och där processen tryggar en hållbar leverans hela vägen till slutkund, säger Henrik Landelius, Sverigechef, NCC Building.

Projektet kommer att utföras i två etapper och omfattar 152 lägenheter i en kvartersstruktur. Lägenheterna kommer att ha 1-5 rum och finnas i storlekar om 38-114 kvadratmeter, alla med balkong eller uteplats.

På innergården byggs utegym, löparbanor och cykelverkstad. På översta våningen byggs en takterrass och under huset byggs ett garage med plats för cirka 90 bilar.

Planerad byggstart är augusti månad och de nya bostäderna beräknas vara klara för inflyttning i slutet av 2019. Ordervärdet uppgår till totalt cirka 250 MSEK och affären orderregistreras med 160 MSEK tredje kvartalet 2017 när bygglov erhållits och 90 MSEK i andra kvartalet 2018 i affärsområdet Building.

Niklas Malmfors, affärschef NCC Building, +46 (0)76-760 12 27

Anna Trane, Head of Corporate Media Relations, NCC, +46 (0)70 884 74 69

Denna information är sådan information som NCC AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 juni 2017 kl. 08:00 CET.

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna.
NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.