Joachim Holmberg ny affärsområdeschef för NCC Property Development

Joachim Holmberg blir ny affärsområdeschef för NCC Property Development. Joachim tillträder senast 1 september och kommer från Skanska där han varit chef för den kommersiella fastighetsutvecklingen i Skanska Sverige.

– Jag ser verkligen fram emot att utveckla och driva NCC Property Development och att som medlem i NCC:s koncernledning bidra till NCC:s fortsatta förändringsresa till ett framgångsrikt bygg- och fastighetsutvecklingsbolag i Norden, säger Joachim Holmberg, tillträdande affärsområdeschef för NCC Property Development.

Joachim Holmberg är sedan fem år tillbaka ansvarig för projektutvecklingen av kommersiella fastigheter i Skanska Sverige. Innan dess har Joachim haft olika chefsroller inom entreprenad- och projektutvecklingsverksamheten i Skanska Sverige. Joachim är civilingenjör från KTH i Stockholm.

– Jag välkomnar Joachim Holmberg till NCC. Joachim är en erfaren affärsbyggare och blir en värdefull kraft i det fortsatta arbetet att bygga en lönsam framgångsrik fastighetsaffär, säger koncernchef Tomas Carlsson.

Joachim Holmberg tillträder senast den 1 september. Carola Lavén, nuvarande affärsområdeschef för NCC Property Development, lämnar som tidigare kommunicerats NCC den 22 juli för fastighetsbolaget Castellum. Koncernchef Tomas Carlsson är ställföreträdande tills Joachim Holmberg tillträder.

Anna Trane, Head of Corporate Media Relations, NCC 0708 84 74 69

NCC:s presstelefon 08 585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s Mediabank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 500 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.