NCC säljer fastighetsprojekt i centrala Helsingfors för 149 miljoner kronor

NCC säljer fastighetsprojekt i centrala Helsingfors för 149 miljoner kronor NCC Puolimatka har träffat avtal med LEL Finska Arbetspensionskassan och Finska Pappersindustriarbetarförbundet om försäljning av kontorsprojektet Leppäkärki i centrala Helsingfors. Köpeskillingen uppgår till 149 miljoner kronor. För NCC innebär affären ett positivt resultat under 1998 på ca 40 miljoner kronor. Fastigheten kommer att stå klar under hösten 1999. Den har en uthyrbar yta på 6.800 kvm och är på förhand uthyrd till Finnair Travel Service Ltd. Förhyrningen löper på tio år. - Den nu genomförda affären är ett bra exempel på vår förmåga att i Norden utveckla attraktiva projekt för långsiktiga investerare, säger Magnus Mannesson, VD för NCC Fastigheter. Det goda försäljningsresultatet är beroende av den stora efterfrågan på välbelägna och effektiva kontorslokaler av hög kvalitet. För ytterligare information, vänligen kontakta: Magnus Mannesson, VD NCC Fastigheter AB, tfn 08-655 22 75