NCC bygger bostäder i Hammarby Sjöstad åt Bonava

NCC har fått i uppdrag av Bonava att bygga Lugnet, ett projekt om 116 bostadsrätter i Hammarby Sjöstad, Stockholm. Ordervärdet uppgår till cirka 228 MSEK.

– Det är glädjande att vi tillsammans med Bonava får möjlighet att bygga Lugnet som kommer att bli välplanerade bostäder i riktig stadsmiljö med det mesta man behöver inom gång- och cykelavstånd, säger Sofia Stendius, affärschef, NCC Building.

Projektet omfattar 116 bostadsrätter fördelade i två hus, 6-8 våningar höga. Lägenheterna är yteffektiva och mellan 39-162 kvadratmeter stora, 2-5 rum och kök. Huset kommer att ha ett underliggande garage med plats för cirka 60 bilar, två lokaler samt en lugn innergård. Uppdraget är en utförandeentreprenad.

Planerad byggstart är i augusti 2017 och beräknad inflyttning successivt från och med årsskiftet 2018/2019. Ordervärdet uppgår till cirka 228 MSEK och affären orderregistreras i andra kvartalet 2017 i affärsområdet Building.

Bonava var fram till sommaren 2016 en del av NCC, men är idag ett helt fristående bolag.

Sofia Stendius, affärschef Bostad Stockholm, NCC Building, 070-088 72 18
Karin Sundh, kommunikationsansvarig Bostad Stockholm, NCC AB, 076-521 53 41

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.