NCC bygger eftertraktade hyresrätter i Uppsala

NCC ska i samverkan med Uppsalahem bygga 64 nya hyreslägenheter på Kapellgärdet i Uppsala. Ordervärdet är 95 MSEK.

– Uppsala växer så det knakar och efterfrågan på hyresrätter är stor. Med NCC som partner kommer vi nu tillföra ytterligare ett antal mycket efterfrågade hyresrätter, säger Daniel Eklund, projektledare på Uppsalahem.

Bostäderna, som byggs på Råbyvägen, får ett citynära läge inte långt från Uppsala Resecentrum och på gångavstånd från Kvarnengallerian med dess utbud av butiker och service av olika slag.

Lägenheterna fördelas om tre hus på 6 våningar och varierar i storlekarna 1-4 rum och kök. Samtliga lägenheter får balkong eller terrasser in mot gården. Husen förses även med källare och garage samt tre lokaler.

– Vi är glada att återigen fått förtroendet att bygga bostäder tillsammans med Uppsalahem.  Projektet genomförs i partnering, en samarbetsform som bygger på en nära och öppen dialog mellan alla inblandade parter under hela projektets gång vilket tryggar genomförandeprocessen och leder till en bra och hållbar slutprodukt,  säger Niklas Malmfors, affärschef på NCC Building.

Arbetet startar under februari månad och inflyttning beräknas till hösten 2018.

Affären orderregistrerades i sista kvartalet 2016 i affärsområdet NCC Building.

Niklas Malmfors, affärschef NCC Building, tel 076-760 12 27
Anni Axelsson, kommunikationsansvarig Norr, NCC AB, 070-205 32 87

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning exklusive Bonava på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.