Börsinformation

Här presenteras börspåverkande pressreleaser, inklusive finansiella rapporter, från NCC.

NCC delar upp affärsområdet NCC Building

NCC delar upp bolagets största affärsområde NCC Building i Building Sweden med Henrik Landelius som affärsområdeschef och Building Nordics med affärsområdeschef Klaus Kaae. Syftet är att skapa bättre förutsättningar för respektive del att uppnå lönsam tillväxt.

Inbjudan till kapitalmarknadsträff med NCC

NCC bjuder in representanter från finansmarknad och media till kapitalmarknadsträff med NCC tisdagen den 16 oktober i Stockholm.

Förändringar i NCC:s koncernledning – Susanne Lithander ny CFO

NCC genomför förändringar i koncernledningen. Susanne Lithander utses till ny CFO. Ylva Lageson återvänder till NCC som chef för affärsutveckling och IT och tar plats i koncernledningen.

Omvandling av aktier i NCC AB

Enligt NCC:s bolagsordning har ägare till aktie av serie A rätt att begära att sådan aktie omvandlas till aktie av serie B. Genom omvandling minskar det totala antalet röster i bolaget. I samband med en omvandling har bolaget en skyldighet enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument att på detta sätt offentliggöra uppgifter om förändringen.

NCC tilldelas kontrakt för järnväg i Norge på 1,7 miljarder SEK av Bane NOR

NCC har tilldelats bygget av järnvägssträckningen Venjar–Eidsvoll norr om Oslo av Bane NOR. Tilldelningen skedde den 6 juli och igår löpte överklagandetiden ut. Ordervärdet uppgår till cirka 1,7 Mdr SEK och kontraktet förväntas undertecknas senast den 4 oktober i år.

Halvårsrapport 1 januari - 30 juni 2018

Ökad omsättning och något lägre resultat för NCC i det andra kvartalet

Delårsrapport 1 januari - 31 mars 2018

Stark orderingång, men lägre resultat på grund av nollresultat i NCC Property Development

NCC:s styrelse har beslutat om återköp och försäljning av egna B-aktier

Styrelsen för NCC AB (publ) har med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 11 april 2018 beslutat om återköp och försäljning av egna B-aktier.

NCC – jämförelsesiffror 2017 enligt IFRS 15

NCC tillämpar IFRS 15 från den 1 januari 2018 och publicerar nu jämförelsesiffror för 2017 enligt IFRS 15.

NCC:s årsstämma 2018

Vid dagens årsstämma i NCC fattade aktieägarna beslut om utdelning, val av styrelse och styrelsearvode, val av revisor, riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare och ett långsiktigt prestationsbaserat incitamentsprogram. Vidare fattades beslut om återköp och överlåtelse av egna aktier.