Börsinformation

Här presenteras börspåverkande pressreleaser, inklusive finansiella rapporter, från NCC.

Ledarskifte i NCC

Styrelsen i NCC har beslutat om att skifta koncernchef i syfte att öka fokus på bygg- och anläggningsverksamheten. Rekrytering av ny koncernchef startar omedelbart. Håkan Broman, sedan många år chefsjurist på NCC, går in som tillförordnad koncernchef från den 30 oktober till dess att en ny koncernchef är på plats.

Delårsrapport  1 januari – 30 september 2017

Lägre omsättning och resultat för NCC i tredje kvartalet

Omvandling av aktier i NCC AB

Enligt NCC:s bolagsordning har ägare till aktie av serie A rätt att begära att sådan aktie omvandlas till aktie av serie B. Genom omvandling minskar det totala antalet röster i bolaget. I samband med en omvandling har bolaget en skyldighet enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument att på detta sätt offentliggöra uppgifter om förändringen.

NCC renoverar och bygger ut Falkoner Centret

NCC ska renovera och bygga ut Falkoner Centret på Frederiksberg. Det handlar om totalentreprenad och ordern är värd drygt 640 MSEK.

Nedskrivning av norskt infrastrukturprojekt och lägre omsättning i NCC Buildings danska och finska verksamhet i tredje kvartalet 2017

NCC skriver ner ett infrastrukturprojekt i Norge och resultatet i affärsområdet NCC Building påverkas av en lägre omsättning än föregående år i den danska och finska byggverksamheten. NCC:s rörelseresultat beräknas uppgå till cirka 400 (503) MSEK för det tredje kvartalet.