Börsinformation

Här presenteras börspåverkande pressreleaser, inklusive finansiella rapporter, från NCC.

NCC ska bygga stort sjukhus i Uleåborg, Finland

NCC har valts till byggentreprenör i ett stort sjukhusprojekt i Uleåborg i Finland. Projektet omfattar två nya byggnader – ett kvinno- och barnsjukhus samt den första fasen av ett nytt huvudsjukhus. Kund är kommunen som ansvarar för sjukvårdsdistriktet Norra Österbotten. Det totala ordervärdet uppgår till cirka 705 MSEK.

Omvandling av aktier i NCC AB

Enligt NCC:s bolagsordning har ägare till aktie av serie A rätt att begära att sådan aktie omvandlas till aktie av serie B. Genom omvandling minskar det totala antalet röster i bolaget. I samband med en omvandling har bolaget en skyldighet enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument att på detta sätt offentliggöra uppgifter om förändringen.

NCC i konsortie med Wayss & Freytag tilldelas deletapp i Västlänken för 3,8 Mdr SEK

NCC och tyska Wayss & Freytag Ingeniurbau AG i konsortie har av Trafikverket tilldelats uppdraget att bygga deletapp Korsvägen i Västlänken. Ordervärdet uppgår till totalt 3,8 Mdr SEK och avtalet beräknas att undertecknas i början av december.

NCC bygger vindkraftpark i Piteå

NCC har fått i uppdrag att utföra ett omfattande infrastrukturarbete för vindkraftparken Markbygden ETT i Piteå. Kontraktvärdet uppgår till cirka 800 MSEK.

Tillförordnad chefsjurist utsedd i NCC

NCC har utsett Ann-Marie Hedbeck till ny tillförordnad chefsjurist och medlem av koncernledningen och styrelsens sekreterare. Ann-Marie Hedbeck ersätter NCC:s nuvarande chefsjurist Håkan Broman som sedan den 30 oktober tillträtt som tillförordnad koncernchef för NCC.