
Sista ansökningsdag: 2023-12-03 - Borås
Backoffice/Fakturering till Customer Center
NCC Industry söker en engagerad lagspelare till vårt kundcenter. Vi strävar mot att bli branschledande genom att effektivisera och utveckla, med kunden i fokus. Som en del av vårt Customer Center-team kommer du ha en viktigt del i att bidra till detta mål. Vi erbjuder en stöttande miljö för din personliga tillväxt samtidigt som du är med och förbättrar vardagen för nuvarande och kommande generationer.
Rollen som Backoffice/Fakturering
I rollen inom Backoffice/Fakturering kommer du att vara huvudpersonen bakom smidig fakturahantering och exakt masterdata. Din dag kommer att vara fylld med allt från förhandsgranskning av fakturor till att stötta vår asfaltsverksamhet. Dessutom kommer du att ha ansvar för kreditprocesser och hantering av reklamationer.
Arbetet kommer bl a bestå av:
- Förhandsgranskning och hantering av fakturor
- Granskning och rättning av ordrar, inklusive manuella justeringar
- Stöd för asfaltsverksamheten genom mottagande av asfaltsordrar över telefon
- Ansvar för krediteringar och hantering av reklamationer
- Förvaltning av masterdata, inklusive nya kunder och produktstruktur
- Uppdatering av avtal och prislistor
- Samarbete med andra shared interna servicecenter för en sömlös ekonomihantering
- Hantering av siffror och system som en del av det dagliga arbetet
Din profil
Vi söker dig med ekonomisk utbildning och erfarenhet från administrativt arbete, gärna inom en shared serviceenhet. Tidigare roller som ekonomiassistent eller löneassistent är meriterande. Vi värdesätter detaljorientering och ett starkt intresse för siffror. Du bör vara självständig, ansvarsfull, prestigelös och ödmjuk. Flexibilitet och teamarbete är viktigt i vår dynamiska arbetsmiljö, där fokus ligger på högkvalitativ serviceleverans. Du är van att arbeta i system och sätter dig snabbt in i nya.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid vårt kundcenter i Borås. Provanställning kommer att tillämpas.
Vi strävar efter jämställdhet och mångfald, och vi är fast beslutna att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att växa. Vi uppmuntrar sökande från olika bakgrunder och kön, för vi tror på att en diversifierad arbetsstyrka är nyckeln till innovation och framgång.
Kontakt och ansökan
Har du har frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Bergqvist, Team Manager Backoffice Asfalt, på telefon 070 020 15 88 eller mail caroline.bergqvist@ncc.se
Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2023-12-03. Registrera din ansökan och CV nedan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Bygg med oss och få branschens bästa kollegor
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder.
Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för att vi ska kunna forma en allt bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur, grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
NCC - ett av de ledande företagen i Norden.
I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.
Vi undanber oss vänligen kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.
Kontaktpersoner: