Löneadministratör med samordnaransvar – HRS

Sista ansökningsdag: 2021-11-07 - Solna

Ansök här

 

Vill du arbeta i en rolig och riktigt viktig roll som bidrar till rätt löneredovisning?  

Nu behöver vi förstärka vårt team inom NCC:s shared service center för (HRS) med en Löneadministratör med samordnaransvar. 

HRS Lön består av tre funktioner med leveranser inom Lön, Löneredovisning och HR Systemförvaltning.  
Vi tillämpar aktivitetsbaserat arbetssätt och en dag på jobbet kan innebära att du tillbringar förmiddagen i en inspirerande miljö och samverkar med dina kollegor för att på eftermiddagen välja en arbetsplats i tyst miljö för att arbeta mer fokuserat.     

 

Rollen som löneadministratör – Utläggshantering  

Du är en del av ett team där samarbete är viktigt och tillsammans med dina kollegor ser du till att rätt lön och ersättning blir utbetald i rätt tid. Du ger service, support och stöd till chefer och anställda inom löneområdet med fokus på utläggsfrågor. 

Du kommer i din roll ha ett samordningsansvar för NCC:s hantering av utlägg, både för yrkesarbetare och tjänstemän. Du är kvalitetsansvarig och ser till att NCC:s hantering av utlägg följer interna policys och regelverk samt aktuell skattelagstiftning och du planerar för månadens leverans och supportar de i teamet som tillsammans med dig granskar insända utläggredovisningar. Rollen ingår även att ta emot samtal och ärenden via telefon eller mejl samt att bidra till utbildning inom aktuellt ansvarsområde. 

I din roll ingår också att tillsammans med våra systemförvaltare vara drivande i att utveckla den utläggslösning som NCC har i systemet TEM och du har kontakt med myndigheter och andra externa aktörer kopplat till ditt ansvarsområde. 

 

Din profil 

Vi ser gärna att du har en Löneinriktad KY- utbildning och minst 2-3 års erfarenhet av jämförbart arbete samt har god förståelse för sambanden mellan Lön/HR och Ekonomi. Du behöver vara väl insatt i skatte- och förmånsregler. Du är van att jobba i en stor organisation där du dels är specialiserad inom ett visst område men också kan vara flexibel att lära nytt och ta dig an en uppgift inom de övriga leveranser som sker inom enheten. 

Du är nyfiken, inlyssnande och ställer gärna en extra fråga för att på ett professionellt sätt kunna besvara de frågor som ställs. Det är också viktigt att du känner dig bekväm med att utrycka dig väl i text när du arbetar i vårt ärendehanteringssystem. 

I din roll som löneadministratör är du noggrann och gör gärna en extra kontroll innan du levererar, du gillar struktur och ordning och reda. Du är nyfiken på att lära dig nytt och att förstå den verksamhet vi levererar tjänster till. Ditt bemötande är A och O och din förmåga att bidra till hur vi framgångsrikt kan förbättra oss och ge vår verksamhet en bra support med hög kvalité är faktorer som är viktiga för oss i denna rekrytering. Har du drivit eller deltagit i projekt för att utveckla system är det meriterande. 

 

Ytterligare information 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Solna.  

 

Kontakt och ansökan 

Önskar du mer information, kontakta Mikaela Gatti Rydén, Gruppchef HRS Lön, mikaela.gatti.ryden@ncc.se. Sista ansökningsdag är 2021-11-07 men vänta inte med din ansökan då urval sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!   

 

Om oss  

På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans. Varje dag tar våra över 14 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.  

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag. 

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.  

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. 

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar. 

 


Ansök här

Kontaktpersoner: