Ekonomiassistent

Sista ansökningsdag: 2019-09-27 - Solna

Ansök här

NCC:s vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Vi utvecklar, bygger och säljer framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation. Vårt arbete genomsyras av våra värderingar; ärlighet, tillit, respekt och framåtanda.

Ekonomiassistent
NBS, NCC Business Services, är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team.

Rollen hos oss
Vi söker nu en medarbetare till AR-teamet på avdelningen Accounts receivable. Teamet på åtta personer hanterar inbetalningar, påminnelser, inkasso, räntefaktuering, e-fakturor till kund, övrigt kundreskontrarelaterat arbete samt viss rapportering för bolagets interna kunder i Sverige, Norge och Danmark.

Arbetet innebär även supportarbete i second line, dvs att via e-mail men även telefon, svara på frågor och ge stöd till NCCs interna och externa kunder i Skandinavien.

Dina erfarenheter
Vi söker dig som har flera års erfarenheter från liknande arbetsuppgifter samt har en utbildning motsvarande gymnasieekonom. Kunskaper inom kundreskontra och bokföring samt god erfarenhet av ekonomisystem ses som nödvändiga. Erfarenhet av e-fakturahantering är meriterande.

Arbetet innebär kontakter med NCCs interna och externa kunder vilket kräver god förmåga att kommunicera i både tal och skrift, i såväl svenska som engelska. Har du även kunskaper i annat nordiskt språk ser vi detta som mycket meriterande.

Dina egenskaper
Du är en lagspelare som brinner för ekonomiarbete i allmänhet och kundreskontra i synnerhet. Du vill arbeta tillsammans med andra i ett team där god samarbetsförmåga är en viktig egenskap.
 
Du är driven, ansvarstagande, noggrann, lyhörd, flexibel och har god initiativförmåga. Vi ser också du har en naturlig känsla för att vilja utveckla arbetsuppgifter och processer.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden
Inbetalningar
Påminnelser och inkasso
Räntefakturering
Second line-support
Avstämningar
Övrigt kundreskontrarelaterat arbete

Bidra med idéer för kontinuerligt förbättringsarbeteRegistrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2019-09-27.

Välkommen med din ansökan!

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Solna.

Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Gruppchef Lotta Assfahany, 070-356 90 76 alternativt HR Partner, Sanna Nurmi, 076-7626009.


Ansök här

Kontaktpersoner: