Nyheter & press

NCC är ett av de ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen i norra
Europa med en omsättning på 62 Mdr SEK och 18 000 anställda under 2015.

Sara Selegran ny chef för NCC Recycling

Sara Selegran blir ny chef för NCC Recycling från och med den 1:a april 2016. Nuvarande chef, Jukka Viitanen, tillträder en helt ny roll som ansvarig för affärsutveckling vid NCC koncernens Hållbarhetsstab.

Sara Selegran kommer närmast från en roll som regionchef och stabschef för Råmaterial och Verksamhetsutveckling inom division Stenmaterial, affärsområde NCC Industry. Sara kommer fortsatt behålla tjänsten som stabschef parallellt med rollen som chef för NCC Recycling.

– Sara Selegran har en oerhört gedigen bakgrund inom både avfalls- och stenbranschen, vilket hon kommer ha stor nytta av i sin nya roll på NCC Recycling. Hennes uppdrag blir att fortsätt utveckla verksamheten. Den utgör en viktig pusselbit i NCC: s totala affär och i företagets strävan mot ett mer hållbart samhälle, säger Kenneth Johansson, divisionschef, NCC Industry.

Kennet Johansson, divisionschef Stenmaterial, NCC Industry
Telefon 070-513 80 00
Charlotte Hagman, Press manager Communication Operations Sverige, NCC AB
Telefon 070-376 10 64