Nyheter & press

NCC är ett av de ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen i norra
Europa med en omsättning på 62 Mdr SEK och 18 000 anställda under 2015.

• Torsplan2
  • Vinnare Torsplan2

NCC:s Torsplan vinnare i BREEAM Awards

På BREEAM Awards gala i London igår tog Torsplan 2 emot priset för Bästa nya handelsbyggnad. Torsplan 2 tävlade mot över 40 fastigheter från hela Europa.

– Torsplan ligger mig varmt om hjärtat. Fastigheten möter både social hållbarhet och de högsta miljökraven i världen. Kombinationen av sunt inomhusklimat och tillgång till träning och annan service gör att de som vistas här kommer att må bra. Torsplan har också en viktig roll i utvecklingen av stadsdelen Hagastaden och dess life science-profil som vi medvetet har jobbat hårt med att tillföra stadsdelen, säger Olle Forsberg, regionchef på NCC Property Development.

BREEAM Awards är ett årligt event som lyfter fram BREEAM-fastigheter utifrån bland annat design och konstruktion.

Juryn, som består av oberoende branschdomare, motiverar sitt val enligt nedan:

‑ Projektet får priset för sin höga nivå på design och för en förnuftig och praktisk helhetslösning.

NCC har ambitionen att certifiera Torsplan 2 i den högsta nivån Outstanding enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM. Byggnaden blir därmed ett av få projekt i världen med den höga miljöklassen. Miljöcertifieringen innebär bland annat stor hänsyn till inomhusmiljö, ekologi, livscykel, avfall samt energi- och vattenanvändning. Fastigheten blir även en GreenBuilding. Lokalerna ingår i konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa en attraktiv och hållbar arbetsplats för kunden.

Olle Forsberg, regionchef NCC Property Development Sverige
Åsa Thoft, Head of Communication Operations Sverige

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 62 Mdr SEK och 18 000 anställda 2015. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.

Denna information skickades av Cision http://newsroom.cision.com